Εισαγωγική Επιμόρφωση των Αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2011-12
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικοί
- Τελευταία Ενημέρωση στις 05 Οκτωβρίου 2011
- Εμφανίσεις: 996
Σας ενημερώνουμε ότι η Εισαγωγική Επιμόρφωση των Αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2011-12 θα πραγματοποιηθεί από 7/11/2011 έως 11/11/2011 (Δευτέρα έως Παρασκευή) και σε ώρες πέραν του σχολικού ωραρίου (16:00 εως 21:00) .
Η κατανομή σε τμήματα και η δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων στα εξακτινωμένα κέντρα (Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Λευκάδα, Κέρκυρα), θα ανακοινωθούν μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των δηλώσεων από τους υποψήφιους επιμορφούμενους.
Παρακαλούμε τους αναπληρωτές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησή τους στις περιοχές ευθύνης του ΠΕΚ Ιωαννίνων (Ήπειρος, Κέρκυρα και Λευκάδα ), που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης σχολικού έτους 2011-12, να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στη Διεύθυνση του ΠΕΚ με αίτησή τους στο φαξ 2651047044 ή στο E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Οι αιτήσεις θα γίνουν δεκτές έως την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2011.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα θεματικά πεδία:
1. Αρχές διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης (6 ώρες)
1α Δομή εκπαίδευσης. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από την ιδιότητα των εκπαιδευτικών ως δημοσίων υπαλλήλων. Η βασική νομοθεσία που ρυθμίζει τα θέματα διοίκησης της σχολικής μονάδας. (3 ώρες)
1β Ο ρόλος της Ηγεσίας στο σχολείο (Διευθυντή, Συλλόγου διδασκόντων, Σχολικού Συμβούλου, εκπαιδευτικών κ.λπ.). Μαθητικά συμβούλια, σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, με τους γονείς και την ευρύτερη εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα. (3 ώρες)
2. Βασικές αρχές διαχείρισης σχολικής τάξης (6 ώρες)
2α Προσδοκίες και επιδιώξεις των εκπαιδευτικών, διαμόρφωση-διαπραγμάτευση παιδαγωγικού και διδακτικού συμβολαίου (Εργαστήριο: 2 ώρες)
2β Διαχείριση της πολυμορφίας του μαθητικού πληθυσμού, ζητήματα συμπεριφοράς, διαχείριση κρίσεων, μελέτες περίπτωσης (Εργαστήριο: 4 ώρες)
3. Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος - Μοντέλα διδασκαλίας και στρατηγικές που ευνοούν την ενεργό συμμετοχή και αυτενέργεια των μαθητών (6 ώρες)
3α Παρουσίαση της φιλοσοφίας των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος (Εργαστήριο: 3 ώρες)
3β Προετοιμασία διδακτικής ενότητας ή κεφαλαίου, στάδια διδασκαλίας με επιλογή διδακτικών στόχων και αντίστοιχων διδακτικών ενεργειών και μαθησιακών δραστηριοτήτων (εξοικείωση με μοντέλα διδασκαλίας, διδακτικές στρατηγικές και διδακτικά εργαλεία) (Εργαστήριο: 3 ώρες)
4. Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας (6 ώρες)
4α Εικονικές διδασκαλίες, μικροδιδασκαλίες, διδακτικές καταστάσεις / βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες (Εργαστήριο: 3 ώρες)
4β. Σχέδια εργασίας, ερευνητικές εργασίες (projects) με ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, λειτουργία των ομάδων (Εργαστήριο: 3 ώρες)
5. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία σε σχέση με τον μαθητή και το διδακτικό έργο (6 ώρες)
5α Η αξιολόγηση στην πράξη: Βασικές αρχές, μορφές, κριτήρια, τεχνικές αξιολόγησης του μαθητή μέσα από παραδείγματα διαμόρφωσης δοκιμασιών και διαμόρφωση κριτηρίων βαθμολογίας (εργαστήριο: 4 διδακτικές ώρες)
5β Τρόποι αξιολόγησης του διδακτικού έργου - Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού και μαθητή, φάκελος επιτευγμάτων - portfolio (αξιολόγηση μεθόδων και μορφών διδασκαλίας, επίτευξη στόχων κ.ά.) (Εργαστήριο: 2 διδακτικές ώρες)
Η γραμματέας του Π.Ε.Κ Ιωαννίνων
Πανταζή Μαρία