1o Γυμνάσιο Πρέβεζας - Comenius School Project
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Comenius
- Τελευταία Ενημέρωση στις 05 Μαΐου 2023
- Εμφανίσεις: 1064
1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας – Comenius School Project: “ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ”
Κοινή Διακρατική Συνάντηση στo σχολείο AGRUPAMENTO DE ESCOLAS ANSELMO DE ANDRADE – ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Life- Long –Learning- Comenius το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας εκπονεί διετή διακρατική συνεργασία (2013-2015) με άλλα 4 Ευρωπαϊκά σχολεία από τις εξής χώρες: από τη Γαλλία, την Αγγλία, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία με θέμα :"Τέχνη και Αειφορία"- Artists for a Sustainable Future. Πρόκειται για ένα διαθεματικό διασχολικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων που υλοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος των Νέων Τεχνολογιών ,των Φυσικών Επιστημών ,των Καλλιτεχνικών και των Γλωσσών με στόχο να προκαλέσει οικολογικό προβληματισμό και ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω θεμάτων –τοπικού –εθνικού αλλά και διεθνούς περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και να καλλιεργήσει παράλληλα τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.
(με δεξί κλικ και "save as.." ή "open image.." αποθηκεύονται οι φωτογραφίες στο αρχικό τους μέγεθος)
Κατά το δεύτερο έτος αυτής της συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στο Πορτογαλικό Σχολείο AGRUPAMENTO DE ESCOLAS ANSELMO DE ANDRADE η αρχική κοινή συντονιστική διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών από τα πέντε συνεργαζόμενα σχολεία από τις 6 ως τις 10-10-2014. Στη συνάντηση συμμετείχαν περίπου 45 περίπου μαθητές και εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία ,οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από τους Πορτογάλους συνεργάτες τους , προκειμένου να λάβουν μέρος σε κοινές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν από τους διοργανωτές . Το 1ο Γυμνάσιο εκπροσώπησαν 3 εκπαιδευτικοί ,μέλη της παιδαγωγικής ομάδας και 3 μαθήτριες οι οποίοι ταξίδεψαν γι αυτό το σκοπό στην πόλη Almada , σε απόσταση μόλις 15 λεπτών με το καραβάκι από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας ,τη Λισσαβόνα .
Κατά τη συνάντηση αυτή μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε κοινά εργαστήρια με θέμα τέχνη και περιβάλλον, να γνωρίσουν το πορτογαλικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και τη γενικότερη κουλτούρα της χώρας καθώς οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες κατά την παραμονή τους εκεί.
Έγινε η συνολική παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και ξενάγηση στο σχολείο ,που ήταν ένα συγκρότημα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 1500 μαθητές ,120 εκπαιδευτικούς και 45 άτομα διοικητικό προσωπικό. Η παρουσίαση του σχολείου διήρκεσε πάνω από 3 ώρες στα άρτια οργανωμένα τμήματα του , με τον εργαστηριακό εξοπλισμό και τα εποπτικά μέσα που διέθετε . Παράλληλα έγιναν ξεναγήσεις σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος-ξεχωριστή θέση είχε εδώ το Cristo-Rei, το χαρακτηριστικό μνημείο της Αλμάντα ,που μοιάζει με το αντίστοιχο μνημείο στο Rio de Janeiro αλλά και σε χώρους ντόπιου οικολογικού ενδιαφέροντος και δημιουργίας .Η επίσκεψη στο πολυσύχναστη ακτή του Ατλαντικού Costa da Caparica συνδυάστηκε με την παρουσίαση διαχείρισης των απορριμμάτων που συσσωρεύονται σε αυτή την ακτή του Ατλαντικού , στο γειτονικό Δημοτικό Ενυδρείο ,όπου έγινε προβολή βίντεο για τη Θαλάσσια ζωή με στοιχεία εικονικής πραγματικότητας . Η άρτια οργάνωση αλλά και οι άριστες υλικοτεχνικές υποδομές του σχολείου επέτρεψαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν δραστηριότητες σε παράλληλα εργαστήρια και μαθήματα (Εικαστική δημιουργία : Εργαστήρια παραγωγής κεραμικών πλακιδίων ,που τα φιλοτέχνησαν με παραστάσεις από τη πορτογαλική παράδοση οι φιλοξενούμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί - Χοροκίνηση : Εργαστήρι εκμάθησης παραδοσιακών χορών –Δραματικής τέχνη –Συμμετοχή στο μάθημα δραματουργίας του σχολείου –Παρακολούθηση μαθημάτων ).
Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και οργάνωσαν λεπτομερώς το πλάνο των εργασιών που θα εκπονηθούν κατά το δεύτερο έτος του προγράμματος( 2014-2015) . Στο τέλος της εβδομάδας ,οι τοπικές αρχές καλωσόρισαν όλους του συμμετέχοντες στην πόλη αυτή ,τους παρουσίασαν πολιτιστικές δράσεις στο εκεί πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου και τους αποχαιρέτησαν με δώρα .
Μαθητές και εκπαιδευτικοί βίωσαν εμπειρίες ξεχωριστές, τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα της χώρας αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων ,τις ιδιαιτερότητες , την κτιριακή αρτιότητα τους και την άριστη φιλοξενία από το σχολείο υποδοχής. Επέστρεψαν με ποικίλες εικόνες ,εμπειρίες και συναισθήματα ,έτοιμοι να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους και με δημιουργική διάθεση να συνεχίσουν στις επόμενες δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν να ακολουθήσουν μέχρι τη διεκπεραίωση του προγράμματος.